ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 紀要論文
  2. 教育学部
  3. 教育学部紀要
  4. 15巻1号

非認知能力の視点から考察した情報通信技術と「 個別最適な学び」

https://doi.org/10.20557/00003427
https://doi.org/10.20557/00003427
2795742b-7b61-4ae7-aa84-c15de0ec5fda
名前 / ファイル ライセンス アクション
15青木.pdf 15青木.pdf (495.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-29
タイトル
タイトル 非認知能力の視点から考察した情報通信技術と「 個別最適な学び」
タイトル
タイトル Information and Communication Technology and “Individualized Optimal Learning” Considered from the Perspective of Non-Cognitive Ability
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 非認知的能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 個別最適な学び
キーワード
主題Scheme Other
主題 情報通信技術
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Non-cognitive ability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Individual optimal learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Information and communication technology
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20557/00003427
ID登録タイプ JaLC
著者 青木, 一起

× 青木, 一起

青木, 一起

ja-Kana アオキ, カズキ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) has proposed the “GIGA School Initiative,”which aims to realize individually optimized learning that brings out the potential of all children by providing eachelementary and junior high school student with an information terminal for learning. In order to realize this kind of learning,we discussed how non-cognitive abilities affect individualized optimal learning from the perspective of nurturing human sensitivity and creativity while using ICT tools on a daily basis, and the development of non-cognitive abilities such as selfawareness,communication skills, and self-control that cannot be replaced by AI. We also discussed the development of noncognitive skills such as self-awareness, communication skills, and self-control that cannot be replaced by AI. We also examined and discussed how non-cognitive abilities affect individualized learning, and in what fields and methods information and communication technologies (ICT) are effective.
書誌情報 椙山女学園大学教育学部紀要
en : Journal of the School of Education, Sugiyama Jogakuen University

巻 15, 号 1, p. 149-154, 発行日 2022-03-01
出版者
出版者 椙山女学園大学教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8626
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12319071
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:10:27.457145
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3