WEKO3
アイテム
教職課程における学級活動‟話合い活動”の望ましい指導方法に関する実証的研究-映像教材視聴と解説の組み合わせ方に関するアクションリサーチから-
https://lib.sugiyama-u.repo.nii.ac.jp/records/2729
https://lib.sugiyama-u.repo.nii.ac.jp/records/27292d963a9c-48d6-405e-8370-42778d25136e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-05-23 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 教職課程における学級活動‟話合い活動”の望ましい指導方法に関する実証的研究-映像教材視聴と解説の組み合わせ方に関するアクションリサーチから- | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | An empirical study on desirable teaching for ‟class discussion activities” in teachers training course: From action research on how to combine viewing video and explanation | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教職課程 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 特別活動の指導法 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 映像教材 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | teachers training course | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | teaching for class discussioon | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | video viewing | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||
その他のタイトル | An empirical study on desirable teaching for ‟class discussion activities” in teachers training course: From action research on how to combine viewing video and explanation | |||||||||||
著者 |
山田, 真紀
× 山田, 真紀
× Yamada, Maki
|
|||||||||||
書誌情報 |
椙山女学園大学研究論集 社会科学篇 en : Journal of SUGIYAMA JYOGAKUEN UNIVERSITY Social Sciences 号 51, p. 131-141, 発行日 2020-03-01 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 椙山女学園大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1340-4059 |